Café Vivaldi

„Upfront” i erindringen

Café Vivaldi er en populær café med lokaler på hele Sjælland. Som led i den lokale markedsføring bruger caféen jævnligt biografreklame for at være „upfront” i erindringen hos sine kunder – og med et spot i Ringsted Kino, hvor FS2 reklame a/s | Adibus a/s håndterer visningen, er det ingen undtagelse.

 

Ifølge marketingkoordinator, Thomas Munkholm, er biografreklame et effektivt medie, der er „levende”, og noget kunden selv vælger til: „Vi har læst om undersøgelser, der viser, at hele 90 % af biografgængerne har taget plads, når reklamerne kører over lærredet. Og da folk selv vælger at gå i biografen, vælger de også selv at se biografreklamer.”

 

Med Café Vivaldis egenproducerede spot har FS2 reklame a/s | Adibus a/s håndteret visningen i Ringsted Kino på en positiv og anderledes måde, mener Thomas Munkholm. „FS2 reklame a/s | Adibus a/s havde f.eks. en cool måde at håndtere det indledende møde på. I stedet for „bare” at håndtere alt over telefonen, blev mødet holdt i selve biografsalen. På den måde kunne vi med egne øjne opleve de omgivelser, vores spot ville blive vist i.”

 

Med spottet på lærredet kom også resultater. Som biografgænger har Thomas Munkholm selv bemærket kommentaren: „nå ja, der skal vi også snart ind og spise igen...” Café Vivaldis marketingkoordinator føler sig derfor sikker på, at biografreklame er et effektivt middel, når caféens eksistens skal slås fast i kundernes hukommelse.