Eventgames - biografspil på lærredet

Med eventgames kan publikum konkurrere med hinanden i interaktive spil som afvikles på lærredet. Spillene kræver ingen forudgående kendskab og heller ikke besværlige behov for download af Apps. Eventgames tilbyder spilannoncørerne at vælge mellem flere forskellige spiltyper, som kan tilpasses efter ønske og målgrupper. Spillet varer 2 minutter og der vises forud for hvert spil en teaser på ca. 30 sekunder.

 

Testresultater efter 3 måneders eksponering i CInema3 Skive hvor Salling Bank har været sponsor. Spillet blev kørt til samtlige forestillinger.

  • 21% af alle biografgæster deltog i spillet.
  • 80% af alle deltagere angav mailadresse og deltog i konkurrencen.
  • 5% af alle deltagere har angivet, at de ønsker at høre hvad banken kan tilbyde.

 

Udtalelse fra biografdirektør Martin Sørensen, Cinema3 Skive:

Jeg har kun fået positive reaktioner. Folk har det sjovt og konkurrerer med hinanden. En fra mit personale skrev: Jeg spillede det med nogle venner en dag vi så film. Der var konkurrence mellem os og de andre der så film. Det var megafedt. Alle kom hinanden ved - jeg syntes det er kanon! En anden udtaler: Jeg var selv inde og se Blair witch og alle pladser var fyldt ud i spillet, vi råbte og grinede - det skaber en supergod stemning.

 

Som annoncør på eventgames fremstår din virksomhed som innovativ og nytænkende og høster fordelene ved den positive værdioverførsel - derudover får du:

  • Eksponering med stort logo som baggrund på spillet
  • Eksponering i teaser som vises forud for spillet
  • Eksponering med logo på mobiltelefonen - før, under og efter spillet
  • Leads direkte i din mailbo x fra kunder der ønsker at blive kontaktet eller få yderligere informationer om dine ydelser
  • Indflydelse på hvad der skal stå i den automatiske udsendelse som alle deltagere i konkurrencen får
  • Synlighed på sociale medier

 

 

Case fra Sønderborg:

I forbindelse med åbningen af den nye biograf Kinorama i Sønderborg, valgte det lokale shoppingcenter Borgen Shopping en anderledes form for markedsføring overfor de mange publikummer, som besøgte biografen i månederne efter "the grand opening".

Centermanager – Flemming Enghave udtaler:

”Borgen Shopping vil gerne være et moderne center, hvor vi er nærværende og skaber relationer til vores kunder og her passer det, at være ’first movers’ på et biografspil og at holde os i ’top of mind’ godt ind i vores strategi.”


Biograf ejer – Per Mathiesen tilføjer:

”Publikum har taget godt imod spillet og vi har omkring 1000 deltagende hver uge. Vi kan mærke at der er en anden summen af liv og spænding inden folk går ind i salen og ikke mindst, så kan vi mærke en ændring i adfærden.
Det er uden tvivl noget som er kommet for at blive, da det skaber værdi for både publikum og annoncørerne.”


Her er overblik over Borgen Shoppings første måned med Eventgames:

  • 15.288 solgte billetter.
  •  24,8% spillede med (3.788 deltagere)
  •  65,9% afgav mail permission (2.497 deltagere)

 

Du betaler kun for 30 sekunders reklamevisning + spillicens og et mindre beløb til oprettelse. Ingen omkostninger til spiludvikling. Spillet kan aktiveres i perioder fra 3 til 6 måneder i udvalgte biografer.

Eventgames fungerer ikke kun godt på lærredet i de danske biografer. Det fungerer også rigtig godt i venteværelset, i supermarkedet, til koncerten, i bussen og fx. på messestande. Hør mere om mulighederne lige her