Zealand Business College

"En god mulighed for at kommunikere til unge målgrupper"

 

Zealand Business College er en af de mange uddannelsesinstitutioner, der vælger biografreklamer som en del af deres marketing mix. En rigtig god måde at gøre indtryk på deres primære målgruppe, de unge, mener kommunikations- og marketingkoordinator, Anne Lundgaard.

 

”Med biografreklamerne placerer vi os hos en masse unge mennesker, og kan med det oplevelsesprægede format gøre et andet indtryk end gennem andre medier. Brandingmæssigt er biografreklamerne med til at formidle et billede af institutionen, som anden annoncering har svært ved at løfte.”

 

Zealand Business College er meget bevidst om fordelen ved at udskifte spots og tilpasse dem til de budskaber, som uddannelsesinstitutionen vil kommunikere. Men også internt har filmene en værdi, fordi et godt spot gør medarbejderne stolte:

 

”Det giver fx god effekt at time biografreklamerne med relevante premierer, hvor vi ved en målgruppe med særlige interesser er til stede. Her har vi set, at biografreklamen har scoret højt på listen over, hvor de unge har hørt om os. Og så bruger vi også vores brandingspots internt til at skabe stolthed og til at dele information om, at vi nu er på vej med en særlig kampagne" fortæller Anne Lundgaard.